Start et nytt emne

Fortelt til T4 med hevetak

Hei, Noen her med mer erfaring som kunne enkelt forklare meg hvordan man kan enklest montere Reimo Tour Easy 3/Dome til tak? Noe andre typer av fortelt til å anbefale? Er litt ny i bobilverden
1 Comment

Hei,

Dersom du ikke har installert en "multirail" (tilgjengelig fra f.eks Reimo), så er dette et "must". Det er en aluminiumslist som går langsetter bilen (limes fast og skrus etter). Denne tillater deg å bruke "keder" stripen som mer eller mindre alle fortelt er utstyrt med. Det gir deg en vanntett overgang mellom bil og fortelt, og det er utrolig enkelt å bare skli fortelt, solseil og andre ting inn på lista. Multirailen er til salgs her på caravan.no, jeg kjøpte min her selv for en stund siden.

I og med at du har hevetak er det ikke hensiktsmessig å montere med barduner over toppen av bilen, og det var sikkert derfor du spurte?

Et andre alternativ, som er adskillig dyrere, er å få montert en markise, for de markisene som vanligvis brukes på campervanene våre (Fiamma F45 er vel aller mest brukt) har også spor til kederstrip innebygd. Som sagt er det en dyr vei å gå, men du får jo muligheten til å ha både markise og fortelt da, og overgangen mellom bil og markise kan også vanntettes.

Logg inn eller Registrér publiser en kommentar